Cliëntondersteuning

Heeft u zich aangemeld bij de gemeente met een ondersteuningsvraag en vindt er een gesprek plaats? U kunt iemand vragen u te helpen bij het voorbereiden van dit gesprek en om samen met u dit gesprek te voeren. Dit kan iemand uit uw naaste omgeving zijn, zoals uw partner, een familielid of vriend. Heeft u meer ondersteuning nodig dan een naaste kan bieden? Dan kunt u gratis gebruik maken van een onafhankelijke cliëntondersteuner.

Wat doet een cliëntondersteuner

Een cliëntondersteuner begeleidt u bij uw vraag aan de gemeente. Vooraf om uw vraag en situatie duidelijk te krijgen. Of om een persoonlijk plan te maken. En tijdens het gesprek om u te ondersteunen bij het stellen van uw vraag. De cliëntondersteuner geeft u toelichting en uitleg, denkt met u mee, helpt u bij het stellen van vragen, het bedenken van oplossingen en het maken van keuzes. Ook als u niet tevreden bent over het besluit van de gemeente, denkt de cliëntondersteuner met u mee.

Gecertificeerd

Deze Clientondersteuning wordt verzorgd door ouderenadviseurs, die jaarlijks bijgeschoold worden.

Waar vindt u cliëntondersteuning

U kunt de cliëntondersteuners/ouderenadviseurs in onze gemeente bereiken via het secretariaat van Welzijn Ouderen Grave. Op werkdagen van 9:30-12:30 uur op telefoonnummer 085-0202353. Of neem persoonlijk contact op met onze cliëntondersteuners/ouderenadviseurs.

  • Leo van Ierland (Grave) 06-13550245
  • Ineke Hendriks (Gassel) 06-13309614
  • Niek Marcellis (Grave) 06-15186731
  • Kees Sporendonk (Grave) 0486-473738
  • Marian Veenstra (Grave) 0486-474460
  • Betsie van Thiel (Velp) 06-51202055
  • Peter Claus (Escharen) 0486-476034
  • Marlie van de Ven (Grave) 0486-472788

U kunt ook gebruik maken van de hulp van MEE Noordoost-Brabant via telefoonnummer 041-3334733 van maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 12:30 uur.