Voortzetting toeristische campagne Land van Cuijk

Publicatiedatum: Zaterdag 13 februari 2021

Reclameautootje LvC

Gemeenten investeren € 50.000

De gemeenten Boxmeer, Cuijk, Grave, Mill en Sint Hubert en Sint Anthonis investeren samen € 50.000 in extra promotie van het Land van Cuijk als aantrekkelijke vakantiebestemming. Het beschikbare budget wordt ingezet om de succesvolle campagne ‘Psst … hier moet je zijn’ ook in 2021 te kunnen voortzetten. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van die campagne.

Hersteloffensief

De vijf gemeenten hebben afgelopen jaar al een aanzienlijke bijdrage geleverd aan een hersteloffensief voor de toeristische sector (verblijfsaccommodaties, dagattracties en horeca) in het Land van Cuijk. Er werd € 35.000 beschikbaar gesteld voor een zomer- en najaarscampagne. Een enquête onder betrokken ondernemers wees uit dat de campagne, in combinatie met de op dat moment beperkte uitreismogelijkheden, in de zomermaanden van 2020 heeft geleid tot meer bezoekers, vaak ook meer overnachtingen en uiteindelijk meer bestedingen. “Een mooi resultaat” aldus Maarten Jilisen, voorzitter van het portefeuillehoudersoverleg Recreatie en Toerisme Land van Cuijk.  “Het bewijst enerzijds dat deze campagne effect heeft gesorteerd en anderzijds dat het Land van Cuijk steeds meer bekendheid krijgt onder het publiek”.

Vervolg

Het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) gaat de campagne in 2021 een vervolg geven, met wederom onderscheidende promotiemiddelen en activiteiten. “Het is nog onduidelijk hoe het toeristisch seizoen 2021 gaat verlopen, maar uit landelijke onderzoeken blijkt wel dat de behoefte bij Nederlanders om dit jaar nog op vakantie te gaan groot is”, zegt Erik Jansen, toeristisch manager van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk. “Tegelijkertijd beseffen veel vakantiegangers ook dat een vakantie in het buitenland deze zomer opnieuw lastig kan worden. Meer dan de helft van onlangs ondervraagde vakantiegangers geeft daarom aan in Nederland te willen blijven. Het zou mooi zijn als een deel van die groep - en dan met name de vakantiegangers die houden van rust, ruimte, natuur, geschiedenis, water en fietsen en wandelen - kan worden verleid om een aantal dagen naar het Land van Cuijk te komen.” Het RBT ontwikkelt de campagne samen met ondernemers én met partners als Cybox, Vita Magazine en Di-visie.